zaterdag, februari 25, 2012

Workshop Kaarten maken

Vrijdag ging ik samen met vriendin Anja in Nieuwerkerk a/d IJssel naar een workshop Kaarten maken. Anja is een echte poppenhuizen fanaat en ze maakt de mooiste dingen. Allebei wilden we graag eens naar zo'n workshop. En met een map vol Tilda scrapbookpapier en papier van Eline's winter huis leek het me leek eens wat extra technieken te leren. Nou dat is gelukt!
Juf Crea-Ankie heeft ons heel wat bijgebracht en voordat ik naar huis ging nam ik een 10-strippen kaart mee. Mag je net zo lang over doen als je zelf wil, dus dat is ook mooi!

Hieronder mijn eerste kaart, een echte winterkaart met 'koude' kleuren. Eronder een zelfde soort kaart, maar dan met papier uit m'n eigen voorraadje. De kleuren worden al een stuk warmer, via de lente naar de zomer! Je kan de achterkant van de kaarten omklappen en omhoog zetten en dan krijg je een leuk tafereeltje. De middelste twee foto's zijn van de voor- en achterkant van de ingeklapte kaart, en zo past hij ook in een envelop.

Anja maakte een grappig klein doosje met een binnendoosje waar een klein notitieblokje in past. Doosje werd versierd met leuke figuren uit een speciale 'machine' voor kaartenmakers. Uit dat apparaat kwamen ook de boom en de vogeltjes op de winterkaart.
Helaas geen foto van Anja's werkstuk.

Al met al weer een leuke ervaring rijker!
Groetjes en tot gauw!






Geen opmerkingen: