maandag, februari 13, 2012

Kleine bloem Tildas Varideer


Vroeg wakker vanochtend en het nieuwe Tilda boekje op het nachtkastje. In het boekje staat ook hoe je een leuke bloem kunt maken als versiering van....ja eigenlijk van alles en nog wat. 't Is een super simpel klusje en van vijf kleine lapjes stof maak je zo een leuke bloem. Twee maten, een kleine zoals deze of een grotere staan op de patronenpagina in het boek.

Toen ik de foto in het boek eens goed bekeek, zag ik dat er kleine rode kraaltjes in het hart van de bloem zaten en die had ik natuurlijk vanochtend om een uur of half zes niet in huis. Op zoek dus naar iets anders en toen kwam ik onderstaande 'Perlen Pen' tegen (gekocht bij Kikidoe.nl) en die heb ik toen maar gebruikt. Staat ook best leuk vind ik. Je moet er niet te hard in knijpen om mooie kleine pareltjes te krijgen en...... het duurt heel lang voordat het droog is of liever gezegd uitgehard is. De theepot van Beatrix Potter even erbij voor de foto ;). Nu de Tilda angel met spijkerjasje nog maken, want daar past de boem perfect bij!

Groetjes en tot gauw!





2 opmerkingen:

ruma zei

Hallo, Dutchie.
 
 Uw werk lijkt op het blaadje van de Japanse abrikoos.
 Het is heel mooi.

 De lieflijkheid laat me het gevoel dat het voorjaar van warmte.

Dank u.
ruma

Riet Kamstra zei

Dank je wel Ruma, zelf moest ik ook aan de foto's van de ume bloesem op jouw blogspot denken toen ik de bloem maakte.