maandag, december 05, 2011

Naai-etui (patroon Sue Spargo) en gratis patroon om te downloaden

Zat al een tijdje in de laptop, dit patroon van Sue Spargo om een naai etui te maken. Had niet het juiste materiaal maar ben toen toch maar begonnen met spulletjes die ik nog had. de rode en groene flanel zijn restjes van een ragquilt, die ik een paar jaar geleden maakte. Ook het juiste garen had ik niet, dus gebruikte ik stopwol. Had nog een paar van die oude kaartjes uit de naaidoos van m'n moeder.


De binnenkant is gemaakt van stofjes van de markt in Meppel. B,ij een naaimachinehandel stond een kraam buiten en daar heb ik heel wat lapjes weggeplukt voor een spotprijsje. En allemaal mooie katoen.


Half opengeklapt komt een speldenkussentje tevoorschijn en helemaal open een naaldenboekje en een vakje voor andere naaispulletjes.


In het PDF patroon stond ook een beschrijving om een label te maken voor quilts of andere zelfgemaakte spulletjes. Lapje katoen, speciale pen, freezer paper en je strijkijzer en je maakt de mooiste labels met deze beschrijving van Sue Spargo.


Tijdens de jaarlijkse tentoonstelling van het Quiltersgilde (in de Pieterskerk in Leiden) zaten twee dames die bezig waren met quilts te maken uit een boek van Sue Spargo. 't Was echt om te watertanden zoals het eruit zag, want ik hou wel van deze kleurige stijl!

Even een aanvulling omdat ik net een nieuw gratis PDF patroon van Sue heb gevonden: NiftyNotesJournal.pdf. O zo leuk en mooi, een soort omslag voor een boekje of agenda, en je kunt het HIER vinden en eventueel zelf opslaan.


1 opmerking:

Esther zei

Prachtig en bedankt voor het linkje, Groetjes Esther.